The key is in unicity
Onze klant had even goed voor de automatisch gegenereerde tekstjes kunnen kiezen.
Dan werden zijn medewerkers één voor één samengevat als volgt: “Experienced _____ with a demonstrated history of working in the _____ industry. Former _____, skilled in _____. Passionate about _____, _____ and _____, with focus on _____.” Een perfect opgebouwde tekst: to-the-point en allesomvattend. Waarom betaalt hij hier dan in godsnaam een copywriter voor?

De vraag stellen is ze beantwoorden: dit tekstje zegt tegelijk alles en... niets. Zodra je “Experienced in” ziet staan, heb je door dat je een automatisch gegenereerd tekstje aan het lezen bent dat niets met authenticiteit of de persoon achter het LinkedIn-profiel te maken heeft. En dan heeft jouw automatisch gegeneerd tekstje niets opgebracht.
Be you!
Wil jij een klant of een potentiële werkgever triggeren via jouw LinkedIn-profiel? Schrijf dan een persoonlijke samenvatting voor LinkedIn die meer vertelt over jou dan over je CV (die leest jouw bezoeker wel onder je tekstje, no worries). Dit is jouw online elevatorpitch, gebruik ‘m!

Geen idee hoe je hieraan moet beginnen? We geven graag enkele tips!
- Bepaal eerst wie je wil aanspreken: een potentiële klant? Of eerder een nieuwe werkgever?
- Op zoek naar nieuw werk?
- Bepaal jouw persoonlijke troeven voor een werkgever t.o.v. die ander met hetzelfde diploma en gelijkaardige ervaring en neem dat mee in jouw intro.
- Geef mee wat je zoekt in een job.
- Op zoek naar extra klanten?
- Vertel over jouw product of dienst (of dat van het bedrijf waarvoor je werkt) vanuit jouw standpunt: wat vind jij er zelf sterk aan? Waarom geloof jij er in?
- Schrijf hoe jij de lezer kan helpen.
- Een kleine kwinkslag geeft het geheel een spontane en personal touch, maar overdrijf niet.
- Voeg je e-mailadres of telefoonnummer toe en spoor aan om contact op te nemen.
- Hou je tekst kort en bondig.
Hulp nodig? Stuur ons maar een berichtje!